Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

söndag 8 augusti 2010

Regnvaller

Igår gjorde jag något som jag vanligtvis sällan gör - jag cyklade i regn(!!!). Skippade att köra distans i alla fall, utan det fick bli några intervaller. Körde på den klassiska Epilogen här ute på Ön. Först en lång sedan tre korta. Känslan var bajs på den första, men det blev (peppar peppar) bättre för varje intervall. Ökade kadensen när jag körde de korta och då blev det ett bättre flyt helt enkelt. Tiderna är inget att skryta med. 13.00 - 8.31 - 8.30 - 8.24. Lyckades på något märkligt sett att få det (lätt) progressivt ändå.

Fick mig lite senare på dagen en härlig promenad hem från Lidingö Centrum också. Regnet vräkte ner och jag orkade inte stå och vänta på bussfan. Jeansen kändes lite tajtare efter detta.

Nu idag har jag just kommit hem från en kort sejour på cykeln. Uppehåll i luften vilket var välkommet. Körde runt hela ön i mestadels god fart med några cp-ryck i backar och dylikt. Brände fint i ben och lungor och det räcker för mig. 1h05min in alles.

Nu ska jag snart gå och biffa lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar