Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

måndag 2 augusti 2010

Väntar på känslan

Ny vecka. Är augusti nu och hösten börjar så smått göra entré. Me not gillar.

Tanken är att jag ska vila en anings mer från träning denna veckan. Det behövs. De senaste veckorna har jag kört 19h, 13h, 19h och 20h, i nämnd ordning. Inga jättesiffror, men det har kännts av. Har ju hunnit med att jobba cirka 3 dagar i veckan också, och det är inget stillasittande jobb. Gå, stå och springa i trappor i 8h ger inte så mycket pang-pang i benen.

Sådär, nu har jag på ett effektivt sätt helgarderat mig från att: A) om dålig form uppstår, skulle jag kunna skylla på detta. B) om bra form uppstår, skulle jag kunna nämna detta vilket då får mig att stå i bättre dager.

Hoppas i alla fall att vilan (vilken är mer eller mindre ofrivillig då jag kommer jobba en del denna vecka, så kallad naturlig periodisering) gör kroppen gott. Kommer köra fler kortare pass den här veckan och fokusera mer på ren fart än distansharv. Om benen samtycker det vill säga.

Näpp. Nu ska jag titta på det senaste avsnittet av True Blood som jag precis fick hem. Fan(g)tastisk. Inget godis ikväll tyvärr.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar