Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

torsdag 19 augusti 2010

Jag vill ha en alldeles egen...

...testcykel.

Klockan sattes till 07.00 imorse, men då regnet vräkte ner valde jag att få ytterligare 90min skönhetssömn. Istället för att utnyttja den lediga dagen till utomhuscykling gick jag ner till den trygga verkstaden, labbet, istället. Det var bara Mr Cardinale, den fagra och ack så ödmjuka italienaren, som var där. Snäll som han är släppte han in mig och lät mig även nyttja faciliteterna efter behov. Me like.




Efter lite mekning med 839:an satte jag så av på passet. Körde för dagen styrkeintervaller, 4x10'/3' @ 310w - 315w - 315w - 320w med ~50rpm. Kändes faktiskt rätt gött i benen, därav den stegrande belastningen. Kul. Testcykel är allt som oftast kul. Smärtan blir så ren på en 839:a då man kan styra ansträngningen till perfektion. Me också like. Avslutade med 5st igångdrag bara för att jag kunde.

Bankärende, frisering, häng hos Dunberg och kakbakning är andra grejor som hänt under dagen. Mer behöver ni inte veta. Imorgon bär det av till Falun. Bor ett stenkast från epicentrum och kommer med största sannolikhet ha en systemkamera i handen under helgen. Räkna med chockerande bilder alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar